Laboratoire d’Economie et de Gestion de l’Ouest - LEGO - UR 2652
20 avenue Victor Le Gorgeu - CS 93837
29238 BREST CEDEX 3
Article dans une revue
2024
- ref_biblio
- Yasmine Ait Challal, Kamila Ait-Yahia Ghidouche, Faouzi Ghidouche. Event city congruence and behavioural intentions: insights from the Oran 2022 Mediterranean games. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, 2024, pp.1-18. ⟨10.1080/19407963.2024.2369072⟩. ⟨hal-04667505⟩
- Accès au bibtex
2023
- ref_biblio
- Amel Saidani, Lamia Nechoud, Faouzi Ghidouche, Kamila Ghidouche Ait-Yahia. SERIAL MEDIATION OF PERCEIVED USEFULNESS AND EWOM ADOPTION IN VIRTUAL COMMUNITIES AND THE MODERATING EFFECT OF GENDER. Tourism and hospitality management, 2023, 29 (1), pp.87-102. ⟨10.20867/thm.29.1.8⟩. ⟨hal-04305132⟩
- Accès au bibtex
2021
- ref_biblio
- Kamila Ait-Yahia Ghidouche, Lamia Nechoud, Faouzi Ghidouche. Achieving sustainable development goals through agritourism in Algeria. Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 2021, 13 (1), pp.63-80. ⟨10.1108/WHATT-08-2020-0092⟩. ⟨hal-04305212⟩
- Accès au bibtex
2020
- ref_biblio
- Aït-Yahia Ghidouche Kamila, Gilles N'Goala. La ville intelligente D'une approche basée sur la technologie à une approche centrée sur les citoyens ?. Management des Technologies Organisationnelles (2014-..), 2020, 2 (11), pp.119-137. ⟨hal-04404749⟩
- Accès au bibtex
2019
- ref_biblio
- Aït-Yahia Ghidouche Kamila, Faouzi Ghidouche. Community-based ecotourism for preventing overtourism and tourismophobia. Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 2019, 11 (5), pp.516-531. ⟨10.1108/WHATT-06-2019-0035⟩. ⟨hal-04239335⟩
- Accès au bibtex
- ref_biblio
- Hichem Sofiane Salaouatchi, Kamila Ait Yahia, Adja Hamida. Les Spécificités de la Gouvernance des Entreprises Familiales: Cas NCA Rouiba. Journal Of North African Economies, 2019, 15 (1), pp.391-403. ⟨10.33858/0470-000-020-025⟩. ⟨hal-03214675⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
Communication dans un congrès
2024
- ref_biblio
- Aït-Yahia Ghidouche Kamila. “French consumers' perceptions of sustainable food: an exploration of indicators and determinants of trust in products and actors in the food system”,. BEING SEA-EU Conference (European University of the Seas), University of Malta., Jun 2024, Valetta, Malta, Malta. ⟨hal-04672257⟩
- Accès au bibtex
- ref_biblio
- Aït-Yahia Ghidouche Kamila, Camille Chédotal, Morgane Innocent, Patrick Gabriel, Ronan Divard, et al.. Perceptions de l'alimentation durable des consommateurs français : une exploration des indicateurs et des déterminants de la confiance envers les produits et les acteurs du système alimentaire. Congrès de l’ASAC, 2024, Montreal (Canada), France. ⟨hal-04746625⟩
- Accès au bibtex
2016
- ref_biblio
- Aït-Yahia Ghidouche Kamila, Irma Kaawach, Faouzi Ghidouche. La participation citoyenne comme approche innovante de co-création de valeur d'une ville. Le cas de la ville d'Alger. CIST2016 - En quête de territoire(s) ?, Collège international des sciences du territoire (CIST), Mar 2016, Grenoble, France. pp.11-17. ⟨hal-01353623⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
Chapitre d'ouvrage
2023
- ref_biblio
- Yasmine Ait-Challal, Souad Djedi-Birady, Faouzi Ghidouche, Kamila Ait-Yahia Ghidouche. How Children Experience Major Sports Events: Narratives of the Mediterranean Games, Oran, Algeria 2022. Events Management for the Infant and Youth Market, Emerald Publishing Limited, pp.67-83, 2023, ⟨10.1108/978-1-80455-690-020231011⟩. ⟨hal-04239358⟩
- Accès au bibtex
- ref_biblio
- Ghidouche Faouzi, Nechoud Lamia, Aït-Yahia Ghidouche Kamila. The influence of local gastronomy on tourist behavioral intentions. Eating Together in the Twenty-first Century, 1, Routledge, pp.113-126, 2023, ⟨10.4324/9781003373896-12⟩. ⟨hal-04305140⟩
- Accès au bibtex
- ref_biblio
- Ghidouche Faouzi, Nechoud Lamia, Kamila Ait-Yahia Ghidouche. The influence of local gastronomy on tourist behavioral intentions. Eating Together in the Twenty-first Century, 1, Routledge, pp.113-126, 2023, ⟨10.4324/9781003373896-12⟩. ⟨hal-04667507⟩
- Accès au bibtex
2022
- ref_biblio
- Souad Djedi, Kamila AIT YAHIA, Salaouatchi Hichem Sofiane. Empowering Children: A Path toward Sustainable Tourism in Emerging Countries. Children in Sustainable and Responsible Tourism, Emerald Publishing Limited, pp.115-128, 2022, Children in Sustainable and Responsible Tourism, ⟨10.1108/978-1-80117-656-920221008⟩. ⟨hal-04404685⟩
- Accès au bibtex
2021
- ref_biblio
- Faouzi Ghidouche, Aït-Yahia Ghidouche Kamila. Les grandes enseignes étatiques de distribution : une spécificité algérienne. Presses Universitaires de Provence. Commerce et distribution dans les pays du maghreb, Presses Universitaires de Provence, 2021, 979-1032003145. ⟨hal-04404643⟩
- Accès au bibtex
2020
- ref_biblio
- Kamila Ghidouche Aït-Yahia, Faouzi Ghidouche. 6. Good holidays in children’s voices and drawings. Children in Hospitality and Tourism, De Gruyter, pp.91-106, 2020, ⟨10.1515/9783110648416-006⟩. ⟨hal-04305234⟩
- Accès au bibtex
- ref_biblio
- Aït-Yahia Ghidouche Kamila, Faouzi Ghidouche, Manel Benabdelbaki. Perceived Value Effect of "Deglet Nour" Label on Perceived Quality and the Moderating Effect of Credibility and Nationality. Branding and Labeling in the Digital and Artificial Intelligence Era, , 2020, Nova publishing, 978-1-53617-499-1. ⟨hal-04404816⟩
- Accès au bibtex
2019
- ref_biblio
- Kamila Ghidouche Aït-Yahia, Faouzi Ghidouche, Gilles N’goala. Smart city of Algiers: defining its context. Smart City Emergence, Elsevier, pp.391-405, 2019, ⟨10.1016/B978-0-12-816169-2.00019-5⟩. ⟨hal-04305200⟩
- Accès au bibtex