Claire-Lise ACKERMANN

Associate Professor
Rennes School of Business

MARKETING

Claire-Lise ACKERMANN

Docteur / Enseignant chercheur
Labo LEGO - BREST

Article dans une revue

2023

ref_biblio
Tunyaporn Vichiengior, Claire-Lise Ackermann, Adrian Palmer. Consumer anticipation as a performative experience. European Journal of Marketing, 2023, 57 (11), pp.3005-3039. ⟨10.1108/EJM-09-2021-0729⟩. ⟨hal-04346784⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Tunyaporn Vichiengior, Claire-Lise Ackermann, Adrian Palmer. Consumer anticipation as a performative experience. European Journal of Marketing, 2023, 57 (11), pp.3005-3039. ⟨10.1108/EJM-09-2021-0729⟩. ⟨hal-04358851⟩
Accès au bibtex
BibTex

2021

ref_biblio
Claire-Lise Ackermann, Sheila Matson-Barkat, Yann Truong. A legitimacy perspective on sharing economy consumption in the accommodation sector. Current Issues in Tourism, 2021, 25 (12), pp.1947 - 1967. ⟨10.1080/13683500.2021.1935789⟩. ⟨hal-03833294⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Imène Belboula, Claire-Lise Ackermann. Consumer response to service brand physical elements: Using a semantic priming task to explore implicit understanding of service brand meaning. Journal of retailing and consumer services, 2021, 61, pp.102019. ⟨10.1016/j.jretconser.2019.102019⟩. ⟨hal-03329978⟩
Accès au texte intégral et bibtex
https://rennes-sb.hal.science/hal-03329978/file/S0969698918310944.pdf BibTex
ref_biblio
Karine Picot-Coupey, Nina Krey, Elodie Huré, Claire-Lise Ackermann. Still work and/or fun? -Corroboration of the hedonic and utilitarian shopping value scale. Journal of Business Research, 2021, 126, pp.578-590. ⟨10.1016/j.jbusres.2019.12.018⟩. ⟨hal-02572817⟩
Accès au texte intégral et bibtex
https://univ-rennes.hal.science/hal-02572817/file/PicotCoupeyetal_JBR_2020_StillWorkorandFun.pdf BibTex
ref_biblio
Yann Truong, Claire-Lise Ackermann, Richard Klink. The role of legitimacy and reputation judgments in users’ selection of service providers on sharing economy platforms. Information and Management, 2021, 58 (8), pp.103529. ⟨10.1016/j.im.2021.103529⟩. ⟨hal-03412788⟩
Accès au texte intégral et bibtex
https://rennes-sb.hal.science/hal-03412788/file/S0378720621001038.pdf BibTex

2019

ref_biblio
Blandine Hetet, Claire-Lise Ackermann, Jean-Pierre Mathieu. The role of brand innovativeness on attitudes towards new products marketed by the brand. Journal of Product and Brand Management, 2019, 29 (5), pp.569-581. ⟨10.1108/JPBM-02-2019-2243⟩. ⟨hal-02956288⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Tunyaporn Vichiengior, Claire-Lise Ackermann, Adrian Palmer. Consumer anticipation: antecedents, processes and outcomes. Journal of Marketing Management, 2019, 35 (1-2), pp.130-159. ⟨10.1080/0267257X.2019.1574435⟩. ⟨hal-02129146⟩
Accès au bibtex
BibTex

2018

ref_biblio
Claire-Lise Ackermann, Thorsten Teichert, Yann Truong. ‘So, what is it? And do i like it?’ New product categorisation and the formation of consumer implicit attitude. Journal of Marketing Management, 2018, 34 (9-10), pp.796-818. ⟨hal-01991053⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Imène Belboula, Claire-Lise Ackermann, Jean-Pierre Mathieu. Design du produit et processus de persuasion hiérarchisé : application à trois produits électro-ménagers. Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2018, 33 (4), pp.3-26. ⟨10.1177/0767370118773661⟩. ⟨hal-01958126⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Imene Belboula, Claire-Lise Ackermann, Jean-Pierre Mathieu, Caroline Cuny. Consumers’ responses to product design: Using a Semantic Priming Task to assess automatic understanding of product positioning. International Journal of Market Research, 2018, 61 (2), pp.140-156. ⟨10.1177/1470785318777429⟩. ⟨hal-02127743⟩
Accès au bibtex
BibTex

2017

ref_biblio
Elodie Huré, Karine Picot-Coupey, Claire-Lise Ackermann. Understanding omni-channel shopping value: A mixed-method study. Journal of retailing and consumer services, 2017, 39, pp.314 - 330. ⟨10.1016/j.jretconser.2017.08.011⟩. ⟨halshs-01595944⟩
Accès au bibtex
BibTex

2015

ref_biblio
Claire-Lise Ackermann, Jean-Pierre Mathieu. De l'attitude implicite et de sa mesure : fondements et pratiques en comportement du consommateur. Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2015, 30 (2), pp.58-81. ⟨10.1177/0767370114565074⟩. ⟨hal-02055685⟩
Accès au bibtex
BibTex

2014

ref_biblio
Claire-Lise Ackermann, Adrian Palmer. The contribution of implicit cognition to the Theory of Reasoned Action Model: a study of food preferences. Journal of Marketing Management, 2014, 30 (5-6), pp.529-550. ⟨10.1080/0267257X.2013.877956⟩. ⟨hal-03969834⟩
Accès au bibtex
BibTex

2013

ref_biblio
Laurence Fort-Rioche, Claire-Lise Ackermann. Consumer innovativeness, perceived innovation and attitude towards “neo-retro”-product design. European Journal of Innovation Management, 2013, 16 (4), pp.495-516. ⟨10.1108/EJIM-02-2013-0013⟩. ⟨hal-03969444⟩
Accès au bibtex
BibTex

2012

ref_biblio
Jean-Pierre Mathieu, Claire-Lise Ackermann. Risque et lancement de produits nouveaux : l'apport de la cognition sociale implicite. Revue management & avenir, 2012,   (57), pp.159-175. ⟨10.3917/mav.057.0160⟩. ⟨hal-00956958⟩
Accès au bibtex
BibTex

Communication dans un congrès

2023

ref_biblio
Claire-Lise Ackermann, Blandine Hetet. Innovativeness as a Brand Personality trait: Concept, Measurement and Validation. 16th Global Brand Conference, May 2023, Bergamo, Italy. ⟨hal-04359681⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Claire-Lise Ackermann, Blandine Hetet, Imène Belboula. Développement durable et évaluation du design d’un produit horloger. Journée Internationale du Marketing Horloger, Nov 2023, La Chaux-de-Fonds, France. ⟨hal-04359598⟩
Accès au bibtex
BibTex

2016

ref_biblio
Karine Picot-Coupey, Elodie Huré, Claire-Lise Ackermann. Towards a measure of the value of an omni-channel shopping experience. European Institute Of Retailing And Services Studies (EIRASS) Conference, Jul 2016, Edinburgh, United Kingdom. ⟨hal-01390172⟩
Accès au bibtex
BibTex

2012

ref_biblio
Jean-Pierre Mathieu, Claire-Lise Ackermann, Gilles Roehrich. Un enrichissement du processus de décision d'adoption d'une innovation par la prise en compte de l'attitude implicite. 11th International Marketing Trends Conference, Jan 2012, Venise, Italie. ⟨hal-00956536⟩
Accès au bibtex
BibTex

2010

ref_biblio
Jean-Pierre Mathieu, Claire-Lise Ackermann, Gilles Roerich. Proposition d'un cadre intégrateur pour l'utilisation de la cognition implicite dans l'étude du comportement du consommateur. 9th International Congress Marketing Trends, Jan 2010, Venise, Italie. ⟨hal-00761953⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Jean-Pierre Mathieu, Claire-Lise Ackermann. Design de la marque et cognition implicite : une application au rétromarketing automobile. 1ères Journées de Recherche sur le Design de la Marque, Sep 2010, Université de Limoges, France. ⟨hal-00761952⟩
Accès au bibtex
BibTex

Proceedings/Recueil des communications

2023

ref_biblio
Claire-Lise Ackermann, Blandine Hetet. Innovativeness as a Brand Personality trait: Concept, Measurement and Validation. NA - Advances in Consumer Research, 2023. ⟨hal-04359201⟩
Accès au bibtex
BibTex

Share This